[O2] 1,4 TSI 1200 obrotów na "Dzień Dobry"

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Daniel Prezes
    Classic
    • 2012
    • 3

    [O2] 1,4 TSI 1200 obrotów na "Dzień Dobry"

    Jeśli nie wiesz, jaki jest cel i sens montażu webasto, to po co zabierasz głos w dyskusji??
  • kobar76
    Classic
    • 2010
    • 36

    #2
    [O2] 1,4 TSI 1200 obrotów na "Dzień Dobry"

    Witam Wszystkich,
    Od kilku tygodni ok. 95 % startów silnika, szczególnie gdy jest zimy, rano lub po odstaniu kilku godzin, mam tą sytuacje - 1200 obrotów przez kilkadziesiąt sekund, czasami ponad minutę, następnie stopniowo opadają do poziomu normalnego 750 – 800 obrotów.
    Samochód nocuje w garażu wiec cały czas stała temperatura. Przebieg 23 tys. Samochód wyprodukowany styczeń 2010. Doszukałem się na forum ze jest to regulacja paska rozrządu, ale przy każdym starcie ! To raczej jest cos mocno nie tak. Wiec udałem się do serwisu na sprawdzenie a tam po podłączeniu do komputera wszystko ok., żadnego błędu nie pokazuje. Co dalej proponujecie robić jak to sprawdzić, skoro kolejne uruchomienia są ok.
    Czy ktoś już rozwiązał jakoś podobne przypadłości?
    Wstępnie umówiłem się w ASO na zostawienie samochodu na kilka godzin u nich coby silnik wystygł, ale nie jestem pewien czy to coś zmieni bo nie koniecznie musi wystartować 1200 obrotów i nawet jak wystartuje 1200 to czy zostanie jakiś ślad w komputerze?
    Po za tymi objawami zbyt częstej regulacji rozrządu wszystko śmiga bez problemów.
    Jakie propozycje?
    Ile osób ma podobną sytuację?

    Komentarz

    • loyd
      RS
      • 2010
      • 2342

      #4
      Normale zachowanie. Pisze nawet o tym w instrukcji.

      Komentarz

      • Rekin Chlebojad
        Rider
        • 2010
        • 474

        #5
        Zamieszczone przez kobar76
        Wstępnie umówiłem się w ASO na zostawienie samochodu na kilka godzin u nich coby silnik wystygł
        hmmmm.... i ASO przyjeło takie zgłoszenie?? Gosc w tel nie powiedział ci ze to jak najbardziej normalne?? W niektorych samochodach tyle że z wiekszymi silnikami, jak jest zimno po nocy, obroty po uruchomieniu potrafia wskakiwac z automatu na 1200-1400 obr/min a po pary sekundach czy nawet minucie jak stoisz na jałowym spasc stopniowo do 1000 a potem do własciwych czyli 750-850 obr/min . Wszytsko masz jak najbardziej sprawne jesli chodzi o ten "objaw". W Dieslu mam tak samo, tyle że mi sie zatrzymuje na 1000 obr/min jak rusze pierwsze skrzyżowanie (200metrów) i wszytsko juz jest ok, i mam tak od nowosci.
        [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

        Komentarz

        • theOne
          Ambiente
          • 2010
          • 177

          #6
          Wszystko w najlepszym porządku. A czy jak startuje Ci z tych 1200 obr. to czujesz jakieś drgania?
          Witam

          Passat 1.8 TSI R-Line MY2010

          Komentarz

          • kobar76
            Classic
            • 2010
            • 36

            #7
            jakoś nie "kupuję" takiego tłumaczenia że jest to normalne żeby przy prawie każdym uruchomieniu się tak działo, tym bardziej, że przez długi czas eksploatowania samochodu takie starty pojawiały sie sporadycznie a ostatnio to juz prawie norma, i obawiam się że takie starty nie sa zdrowe dla silnika;

            Dlatego też moje pytanie ile jeszcze osób z TSI ma taki objaw i jak często ?

            bo to na pewno nie jest normalne, nie za każdym razem.

            Komentarz

            • rlapinski
              Ambiente
              • 2010
              • 138

              #8
              Zamieszczone przez kobar76
              Dlatego też moje pytanie ile jeszcze osób z TSI ma taki objaw i jak często ?
              Wszystkie TSI, u mnie ilość takich startów zwiększa się wraz ze wzrostem temperatury na zewnątrz.

              Komentarz

              • Tichy
                Rider
                • 2010
                • 544

                #9
                U mnie po całonocnym albo nawet kilku-dziennym postoju w garażu startuje i wchodzi na 800, a po kilkugodzinnym na dworze wchodzi na 1200 i po jakimś czasie opada do 800rpm.

                Komentarz

                • McGan
                  RS
                  • 2010
                  • 3573
                  • Superb III (3V3)

                  #10
                  To jest rzecz jak najbardziej normalna i można by się martwić, gdyby tak się nie działo
                  Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
                  Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

                  Komentarz

                  • Tichy
                    Rider
                    • 2010
                    • 544

                    #11
                    McGan, ale "na chłopski rozum" powinno być chyba odwrotnie...

                    Komentarz

                    • Scirocco2
                      Classic
                      • 2009
                      • 37

                      #12
                      Moja caxa tez tak ma raz jest 10 stopni i obroty nie wzrosna, raz stoi na sloncu 3h od zgaszenia i mam 1200 obr przy odpalaniu. Olewam to chociaz nie jest to normalne.

                      Komentarz

                      • Carolco
                        Ambiente
                        • 2010
                        • 116

                        #13
                        Zamieszczone przez Scirocco2
                        Moja caxa tez tak ma raz jest 10 stopni i obroty nie wzrosna, raz stoi na sloncu 3h od zgaszenia i mam 1200 obr przy odpalaniu. Olewam to chociaz nie jest to normalne.
                        Moim zdaniem jest to jak najbardziej normalne. U mnie również zimą sporadycznie to występowało, a jak jest cieplej, to zdecydowanie częściej. Gdyby nie było to normalne, to byłaby akcja serwisowa, bo w końcu u KAŻDEGO tak jest.



                        1.4 TSI MINT

                        Komentarz

                        • kobar76
                          Classic
                          • 2010
                          • 36

                          #14
                          zastanawiam sie nad wystosowaniem pisemnego zapytania w tej sprawie do SAP

                          Komentarz

                          • loyd
                            RS
                            • 2010
                            • 2342

                            #15
                            W jakiej sprawie ??

                            Komentarz

                            • leadman
                              Drive
                              • 2009
                              • 98
                              • Ford

                              #16
                              Wiesz co z SAP to daj sobie spokój bo wygląda to tak, że ty piszesz do nich, oni do ASO, ASO mówi wszystko git, SAP odpowiada tobie wszystko git.

                              A TSI tak mają, i ja już na to dawno nie zwracam uwagi.

                              Octavia II FL 2009 1,4TSI

                              Komentarz

                              • Carolco
                                Ambiente
                                • 2010
                                • 116

                                #17
                                Jak już jesteśmy w temacie, to coś mi się przypomniało. Wyczytałem gdzieś na naszym forum, że po takim uruchomieniu samochodu, jak te obroty wskakują na te 1200, to jest większe spalanie do momentu zgaszenia silnika i zapalenia go ponownie. Nie mam niestety komputera w mincie, czy ktoś to potwierdzi? Jedynie zauważyłem, że silnik się szybciej nagrzewa przy takim "szybkoobrotowym" odpaleniu



                                1.4 TSI MINT

                                Komentarz

                                • słoń
                                  Elegance
                                  • 2010
                                  • 777

                                  #18
                                  nie rozumiem o co cho???skąd stresy o lekko podwyższone obroty przy uruchamianiu?? dawno w maluchach(no i nie tylko)było ssanie ,na linkę se ono było.teraz pewnia też jest.tylko pewnie na komputer se jest,a nie na linkę i działa tak jak komp chce a nie kierowca.mylę się???? :?:

                                  Komentarz

                                  • Tichy
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 544

                                    #19
                                    słoń, sam fakt podwyższonych obrotów nikogo nie dziwi, dziwne jest tylko, że załączają się odwrotnie, niż normalnie (tzn. nie po długim a po krótkim postoju i raczej jak jest ciepło).

                                    To jest interesujące - a że na forum są sami Pasjonaci Octavii, to drążą temat

                                    Komentarz

                                    • maselek2
                                      Drive
                                      • 2011
                                      • 90

                                      #20
                                      Zamieszczone przez Tichy
                                      "...fakt podwyższonych obrotów nikogo nie dziwi, dziwne jest tylko, że załączają się odwrotnie, niż normalnie (tzn. nie po długim a po krótkim postoju i raczej jak jest ciepło)..."
                                      To że CAXA powyżej 18°C startuje na podwyższonych obrotach wszyscy posiadacze tego silnika już chyba wiedzą. Ale dziś odkryłem coś nowego . Drugi dzień temperatura 37°C na wyświetlaczu i silnik odpala bez podwyższonych obrotów
                                      Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...

                                      Komentarz

                                      • gziip
                                        Classic
                                        • 2010
                                        • 21

                                        #21
                                        Było już. To normalny, zdrowy objaw dobrze pracującego silnika.

                                        Tu sobie przeczytajcie moje wyjaśnienie, opierające się na zeszytach serwisowych i szkoleniowych VW:

                                        Komentarz

                                        • Ceed1
                                          Rider
                                          • 2012
                                          • 461

                                          #22
                                          maselek2. Zgadza się. Też tak mam.

                                          Komentarz

                                          • marian_ag
                                            Classic
                                            • 2011
                                            • 26

                                            #23
                                            Ja również potwierdzam. Mam w domu 2 CAXY-y i obie startują na podwyższonych obrotach.

                                            Komentarz

                                            • kasper64
                                              Drive
                                              • 2010
                                              • 78

                                              #24
                                              Nasze nieprzyjemne wrażenie z odpalania wynika z tego iż TSI normalnie pracuje bardzo cicho w porównaniu do odpalania na wyższych obrotach.
                                              Ale pewnie to draństwo można przeprogramować.
                                              kasper64

                                              Komentarz

                                              • Zorr
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 2110

                                                #25
                                                Zamieszczone przez kasper64
                                                Ale pewnie to draństwo można przeprogramować.
                                                raczej nie bardzo... jeżeli już to pewnie podobnie jak z usuwaniem dpf'a
                                                Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                                Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                                Komentarz

                                                Pracuję...